Dotazníky, sestavování

Máte-li aktivní modul dotazníků, pak vidíte v hlavním menu, pod skupinou „Vlastnosti zákazníků“ položku „Dotazníky pro zákazníky“.

Zde si můžete sestavovat dotazníky, potřebné pro vaše podnikání. Dotazníky mohou být ve dvou formách:
1. Interní dotazník – jen pro vaši potřebu, vyplňujete jej sami na kartě zákazníka.
2. Externí dotazník – vyplňuje zákazník na základě vaší výzvy třeba i na vlastním zařízení.

Na základní obrazovce vidíte seznam aktuálních dotazníků s možností úpravy, nebo smazání.

V pravém panelu pak tlačítkem „Plus“ přejdete na formulář pro vytvoření nového dotazníku.

#
#

Tvorba/úprava dotazníku

V horní části formuláře pro tvorbu nebo úpravu dotazníku vyplníte název dotazníku, dále můžete vybrat, že dotazník se bude týkat pouze určité skupiny zákazníků, nebo jej můžete ponechat jako „UNIVERZÁLNÍ“, což znamená, že se bude objevovat u všech vašich zákazníků. Dále zbolíte zda bude dotazník interní, nebo externí (viz výše). Případně můžete doplnit popis upřesňující účel dotazníku.
Dolní část formuláře je výčet „otázek“. Novou otázku vložíte širokým tlačítkem „přidej otázku“ ve spodní části formuláře. Tím se vytvoří prázdný řádek vstupních polí pro novou otázku.
V každé otázce lze vyplnit samotná otázka, zvolit typ odpovědi, kterou vyžadujete (buď text volnou formou, nebo pouze zaklikávátko ANO/NE, nebo výběr jedné, nebo více z více možností, nebo se jedná jen o informační pole, a nakonec grafický prvek – podpis), dále můžete zvolit hlídání formátu vložené odpovědi do textového pole (e-mail, číslo, telefonní číslo nebo datum) kdy formulář hlídá a upozorní na nesprávný formát vložené odpovědi. V posledním poli „Možnosti“ každé otázky vyplňujete pomocná data tímto způsobem:
Při typu odpovědi – volby z více možností zde vyplníte jednotlivé možnosti oddělené řádky.
Při typu odpovědi – infotext zde vyplníte znění informačního textu.
Při jiných typech odpovědi se do pole „Možnosti“ nevyplňuje nic.
Na konci řádku každé otázky máte možnost otázku odstranit (tlačítko X), posunout o jedno nahoru (tlačítko dvojšipka nahoru) nebo posunout o jedno dolů (tlačítko dvojšipka dolů). Když máte formulář vyplněn, uložíte tlačítkem v pravém panelu.

Příklad externího dotazníku pro zpracování osobních údajů v podobě formuláře.

#
#

Příklad interního dotazníku pro službu trichologie v podobě formuláře.