Obsluha prodejní pokladny

Kliknutí na ikonu kasy v hlavním menu, nebo na úvodní stránce se dostanete k dotykové pokladně. Ta je zvětšená přes celou obrazovku kvůli efektivním využití co největší plochy.

V levé části vidíte seznam účtovaných položek a také návaznost na zákazníka (máte-li příslušný plán) a datum účtenky. Pod sezname položek máte uzavírací tlačítka podle způsobu platby (jejich viditelnost si můžete upravit v nastavení aplikace).
V případě plánu HIVE pod tlačítky máte volbu, na kterého zaměstnance účet vystavit.
Nakonec zde máte rychlé vyhledání položky dle názvu.

#
#

V pravé části vidíte dlaždice pro výběr účtovaných položek. Po zobrazení pokladny je zobrazena část se službami. Máte-li plán i pro prodej zboží, můžete se na zboží přepnout modrou dlaždicí s názvem „přejít na zboží“ (ve zboží je pak oranžová dlaždice „přejít na služby“).
První dlaždicí je možnost prodeje služby, nebo zboží, které nemáte v seznamu. Po kliknutí na tuto dlaždici se objeví malý formulář kde vyplníte název položky a cenu. V případě plátce DPH pak sazbu DPH. Po uložení se položka přidá na účet. Dále následují dlaždice kategorií služeb (zboží), pokud je máte nastaveny. Za nimi pak dlaždice položek, které jsou nastaveny jako zobrazené na hlavní straně. Když přejdete do nějaké kategorie, bude jako první dlaždice žlutá s možností vrátit se na předchozí obrazovku. Poslední dlaždicí je pak zavření pokladny pokud se chcete přesunout jinam v aplikaci.

Zavřením pokladny a přesouváním v aplikaci se naúčtované položky neztratí a po znovuotevření poklady budou stále na účtě. Odstranit je můžete kliknutím na „X“ vedle položky.

Kliknutím na uzavírací tlačítko se způsobem platby účet uzavřete a přejdete na detail prodejky. Automaticky se vám v tuto chvíli nabídne tisk účtenky na POS pokladně. V případě zvolení QR platby se na účtence objeví QR kód pro rychlou platbu (podmínkou je mít v nastavení vyplněny položky IBAN a SWIFT). V případě platby přes terminál GP Tom se přenesou data do vašeho terminálu v mobilu a na detailu prodejky objeví stav platby. (Podmínkou je mít sjednaný terminál a údaje pro jeho provoz nastaveny v nastavení aplikace)

#